בשורה לבעלי סקודה: צ'מפיון מוטורס תפצה אלפי לקוחות עקב תקלה סדרתית

הסדר פשרה בתביעה ייצוגית מעניק אחריות מורחבת והחזר כספי לבעלי דגמי קאמיק, סקאלה ואוקטביה משנות ייצור 2020-2023, שחוו כשל במערכת ה-SOS ברכבם.

בית המשפט המחוזי מרכז-לוד אישר הסדר פשרה בתובענה ייצוגית שהוגשה נגד חברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית רכבי סקודה לישראל. פסק הדין, שניתן ב-24 באוגוסט 2025 על ידי כבוד השופט אבי גורמן, קובע כי אלפי בעלי רכבים מדגמי סקודה קאמיק, סקאלה ואוקטביה "החדשה" (דור רביעי) משנות הייצור 2020-2023, יזכו לפיצוי בשל תקלה סדרתית במערכת "Emergency Call System" (eCall).

התביעה הייצוגית הוגשה ב-12 בדצמבר 2022 על ידי שלושה בעלי רכבים, רובא פוקרא, יצחק אביבי וזוהר ירחי סורין, בבקשתם, טענו המבקשים כי ברכבים הופיע באופן שיטתי חיווי שווא המתריע על תקלה במערכת ה-SOS. לטענתם, התקלה הנטענת גררה שורה של בעיות נוספות, ביניהן השבתה של מערכת המולטימדיה, מצלמת הנסיעה לאחור ותקלות במערכת מיזוג האוויר. התובעים טענו לנזקים לא ממוניים של לפחות 5,000 שקלים לכל חבר קבוצה, בשל עוגמת נפש, ירידת ערך הרכב ובזבוז זמן בביקורים במרכזי השירות.

חברת צ'מפיון מוטורס, הכחישה תחילה את הטענות בדבר תקלה סדרתית. עם זאת, לאחר דין ודברים, הגיעו הצדדים להסדר פשרה, שאף שופר בעקבות הערות שהגישה היועצת המשפטית לממשלה.

במסגרת הסדר הפשרה שאושר, יזכו חברי הקבוצה להטבות משמעותיות. ראשית, אחריות היצרן שניתנה לרכבים תוארך באופן ניכר בכל הנוגע לטיפול בתקלה. האחריות לטיפול בחיווי השווא של מערכת ה-eCall תחול למשך 60 חודשים (חמש שנים) מיום עליית הרכב לכביש, או עד 200,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. חשוב לציין, כי ההסדר מבטיח שלכל הפחות תינתן אחריות למשך שישה חודשים ממועד אישור פסק הדין. התיקון במרכזי השירות המורשים של היבואנית ייעשה ללא כל חיוב.

בנוסף, ההסדר מעניק פתרון גם למי שכבר נשא בעלויות התיקון. לקוחות ששילמו בעבר למרכז שירות מורשה של צ'מפיון מוטורס עבור טיפול בתקלה זו, יהיו זכאים להגיש בקשה להחזר כספי מלא. את הבקשה יש להגיש ליבואנית בתוך שישה חודשים ממועד פסק הדין, בצירוף אסמכתאות על התיקון והתשלום. במקרה של מחלוקת, מונה רואה החשבון חן ברדיצ'ב כמכריע חיצוני.

השופט גורמן קבע בפסיקתו כי "הסדר הפשרה משיג עבור חברי הקבוצה תועלת של ממש ומגשים את המטרות העיקריות לשמן הוגשו התובענה והבקשה לאישור". הוא ציין כי הארכת האחריות מהווה "פיצוי והטבה של ממש".

כדי להבטיח שכלל הלקוחות הזכאים ידעו על זכויותיהם, צ'מפיון מוטורס תפרסם את פרטי ההסדר באתר האינטרנט שלה, במרכזי השירות, ותשלח שלוש פעמים הודעות SMS לבעלי הרכבים הרלוונטיים. כמו כן, תפורסם הודעה ביישומון החברה ומודעות בעיתונות.

ת"צ 26830-12-22

שתפו:

צריכים סיוע משפטי?

השאירו פרטים או התקשרו
ונחזור אליכם בהקדם